شفقت پايه مهارت هاي افراد خوب است. بدون شفقت ، شما نمي توانيد خود را جاي مشتري خود بگذاريد يا مسائل مربوط به مشتري را كاملاً درك كنيد. بدون شفقت ، شما نمي توانيد موقعيت دشمن خود را درك كنيد ، پيش بيني كنيد كه او چه كار خواهد كرد و اقدامات پيشگيرانه اي را به نفع مشتري خود انجام دهيد. بدون آن ، شما نمي توانيد بهترين راه حل ها را ارائه دهيد.
2. توانايي گوش دادنمهارت هاي ارتباطي موثر براي وكالت خوب ضروري است. يكي از مهمترين جنبه هاي ارتباط ، گوش دادن است. البته آنچه مي گوييم ، چگونه مي گوييم و چه موقع مي گوييم مهم است. اما ما فقط مي توانيم اين كار را درست انجام دهيم اگر ابتدا گوش دهيم. به صحبت هاي مشتريان خود گوش دهيد. به حرف دشمنان ، همكاران و داوران خود گوش دهيد. به عنوان وكيل ، ما بايد اطلاعات زيادي را در اختيار بگيريم ، تجزيه و تحليل و تركيب كنيم و براي ارائه مشاوره به مشتريان خود ، قضاوت خوبي داشته باشيم. با گوش دادن شروع مي شود.
3. قاطعيت ، نه پرخاشگريمن اغلب مي شنوم كه مردم مي گويند: "او آنقدر پرخاشگر نيست كه بتواند وكيل موثري باشد." درست نيست. نيازي به پرخاشگري نداريد - گرچه بايد قاطع باشيد. وكلاي قاطع نظرات خود را بيان مي كنند و خود را در حالي كه به ديگران احترام مي گذارند ، به گوش مي رسانند. وكلاي متجاوز به نفع ديگران به نظرات ديگران حمله مي كنند يا آنها را ناديده مي گيرند.
- پنجشنبه ۱۸ شهریور ۰۰ ۱۴:۱۶ ۵ بازديد
- ۰ نظر